Hipoglicemia – Sa o recunoastem si sa o tratam

Hipoglicemia - mecanisme fiziopatologice

Hipoglicemia apare atunci cand nivelul glicemiei (cantitate de glucoza din sange) scade sub limitele minime normale (sub 50 – 70 mg/dl).

CARE POT FI SIMPTOMELE HIPOGLICEMIEI?

Hipoglicemia poate fi resimtita diferit de la un pacient la altul, insa in general printre simptomele de hipoglicemie se numara:

  • stare de anxietate inexplicabila;
  • stare de ameteala;
  • greata;
  • transpiratii;
  • foame;
  • tremuraturi;
  • furnicaturi;
  • palpitatii;
  • slabiciune;
  • somnolenta;
  • confuzie;
  • exprimare dificila;
  • dureri de cap;
  • oboseala;
  • tulburari de vedere;
  • dificultate de concentrare.

CAND POATE SA APARA HIPOGLICEMIA?

Hipoglicemia poate sa apara in mai multe situatii printre care mentionam:

  • daca nu ati mancat destul sau ati sarit peste o masa;
  • daca ati facut efort fizic fara sa mancati corespunzator;
  • daca ati mancat mai tarziu decat ar fi trebuit;
  • daca ati consumat alcool;
  • daca ati luat o doza mai mare din medicatia pentru diabet.

Semnele de hipoglicemie pot fi diferite de la o persoana la alta. Nu trebuie confundata cu o stare emotionala. Verificati glicemia imediat dupa aparitia acestor semne pentru a fi sigur ca senzatiile pe care le aveti sunt legate de hipoglicemie si nu au alta cauza

TRATAMENTUL HIPOGLICEMIEI

Hipoglicemia usoara sau moderata a adultului ar trebui tratata prin ingestia a 15 g carbohidrati, preferabil sub forma de tablete sau solutie de glucoza sau sucroza.

Exemple de 15 grame carbohidrati:

  • 15 grame glucoza sub forma de cubulete de zahar (2 bucati);
  • 15 grame glucoza sub forma de 3 lingurite de zahar dizolvate intr-un pahar cu apa;
  • 175 ml (3/4 pahar) de suc natural sau suc nedietetic;
  • 6 bomboane (1 bomboana – 2,5 g carbohidrati);
  • 15 ml de miere de albine (o lingura).

Ar trebui sa asteptati 15 minute, sa efectuati o determinare a glicemiei, iar daca valoarea acesteia ramane sub 72 mg/dl mai trebuie sa luati inca 15 grame carbohidrati.

Daca urmatoarea dumneavoastra masa este planificata la mai mult de 1 ora se recomanda o gustare ce ar trebui sa includa 15 grame de carbohidrati si proteine, cum ar fi: o jumatate de sandvis sau branzeturi cu biscuiti.

564 total views, 2 views today

Lasa un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

content protection plugin by http://jaspreetchahal.org