Inlocuitori de zahar

Inlocuitori de zahar
Inlocuitori de zahar

Cand spunem inlocuitori de zahar ne referim bineinteles la indulcitorii artificial sau naturali. Daca suferiti de diabet in mod sigur apelati la variantele disponibile pe piata de inlocuitori de zahar.

Articolul de astazi abordeaza acest aspect.

Persoanele cu diabet cauta in general un indulcitor natural care sa nu le afecteze glicemia. Tocmai de aceea de cele mai multe ori acestia apeleaza la inlocuitori de zahar.

Cu toate ca toti indulcitorii de pe piata sunt aprobati de institutiile specializate, se pare ca unii din ei fac mai mult rau. Daca aveti diabet sau aveti risc de a face diabet este bine sa cunoasteti tipurile de inlocuitori de zahar, dar si modul in care va afecteaza organsimul.

CATE TIPURI DE INLOCUITORI DE ZAHAR EXISTA?

Indulcitorii pot fi impartiti in doua categorii:

  • cei cu valori nutritive;
  • cei fara valori nutritive.

Indulcitorii artificiali nu au valoare nutritionala, in timp ce indulcitorii naturali adauga un beneficiu nutritional.

CARE SUNT INDULCITORII ARTIFICIALI?

Inlocuitori de zahar

Sa vorbim despre indulcitorii artificiali. In mod sigur ati vazut indulcitori artificiali in pachetele individuale in special in cafenele si in restaurante.

De asemenea ati observat prezenta lor atunci cand ati inspectat bauturile fara zahar, iaurtul dietetic, diferite dulciuri pentru diabetici, inghetata pentru diabetici, guma, cerealele, pastile de tuse, bomboanele si nu numai.

Majoritatea indulcitorilor artificiali sunt cunoscuti pentru puterea lor mare de indulcire. Ce inseamna aceasta? Aceasta inseamna ca sunt de cateva ori mai dulci ca zaharul. Splenda, de exemplu, este de 600 de ori mai dulce in comparatie cu zaharul.

Exista pe piata circa opt indulcitori aprobati, printre acestia amintesc:

  • zaharina;
  • aspartamul.

Desi inlocuitorii de zahar sunt produsi cu ajutorul substantelor chimice si nu ofera niciun beneficiu nutritional, multe persoane gasesc utilizarea indulcitorilor artificiali ca cea mai buna varianta pentru a-si satisface pofta de dulciuri, fara sa isi creasca glicemia.

In realitate, cativa din indulcitorii artificiali trec prin organism fara ca macar sa poate fi digerati. Asadar placerea de dulce se afla doar la nivelul limbii, nu si la nivelul organismului ca intreg.

Exista insa studii care arata ca indulcitorii artificiali pot fi asociati cu diabetul si obezitatea din mai multe motive. Unul din motive ar fi ca acestia modifica modul in care organismul metabolizeaza grasimea si energia.

De asemenea indulcitorii artificiali pot sa afecteze flora intestinala, metabolismul, sistemul imunitar, cresterea si nu numai.

ALCOOLII ZAHARICI CA INLOCUITORI DE ZAHAR

Indulcitorii sub forma de alcooli zaharici fac parte din grupa indulcitorilor cu valori nutritive. Ca exemple in cazul acesta avem:

  • maltitolul;
  • manitolul;
  • sorbitolul;
  • xylitolul.

Acestia se gasesc in gume fara zahar si bomboane. Cunoscuti si sub numele de polioli, alcoolii zaharici sunt extrasi din fibre naturale si legume. Acest tip de indulcitori pot creste glicemia.

Impactul lor asupra glicemiei poate varia in functie de indicele glicemic al indulcitoriului, spre exemplu treisprezece pentru xylitol si noua pentru sorbitol.

Alti polioli, precum manitolul, nu cresc glicemia. Chiar daca nu cresc glicemia este bine sa stiti ca anumit alcooli zaharici sau polioli pot avea efect laxativ daca sunt utilizati in exces si cand spun aceasta ma gandesc la xylitol si manitol.

INDULCITORII NATURALI

Acum ca am epuizat grupa indulcitorilor artificiali sa vorbim putin si de cei naturali. Indulcitorul natural cel mai frecvent in tara noasta este cel din stevia.

Acest indulcitor din plante poate fi de 100 de ori mai dulce ca zaharul si este considerat sigur pentru diabetici.

3 Trackbacks & Pingbacks

  1. Top 5 indulcitori pentru diabetici - Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
  2. Stevia Rebaudiana - Dr. Daniela Petrache
  3. Cola zero si diabetul - Diabet, Nutritie si Boli Metabolice

Lasa un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

content protection plugin by http://jaspreetchahal.org