Prediabetul

Prediabetul

Ce este prediabetul?

Prediabetul reprezinta o stare de sanatate ce poate duce la diabet de tipul II sau la boli cardiace. Cand aveti prediabet, glicemia (zaharul din sange) are valori mai ridicate decat valorile normale, insa nu suficient de ridicate, pentru ca diagnosticul de boala sa fie evident. Diabetul poate duce la multe probleme de sanatate, asa ca este mai bine sa il prevenim, decat sa il tratam. Daca aveti prediabet puteti urma anumiti pasi pentru a preveni diabetul de tip II, dar si problemele cardiace.

De ce am prediabet?

Este foarte posibil sa dezvoltati prediabet daca prezentati anumiti factori de risc. Sansele de a dezvolta prediabet cresc daca:

  • aveti varsta de 45 de ani sau mai mult;
  • aveti un parinte, frate sau sora cu diabet;
  • sunteti supraponderal/a;
  • sunteti sedentar/a;
  • sunteti hipertensiv/a sau luati medicamente pentru hipertensiune;
  • aveti HDL-colesterolul scazut sau trigliceridele au valori crescute;
  • sunteti femeie ce a prezentat diabet gestational;
  • sunteti femeie ce a primit diagnosticul de ovare polichistice.

Cum pot preveni sau intarzia diabetul?

Puteti preveni sau intarzia diabetul de tip II astfel:

  • reduceti caloriile si grasimile saturate din dieta zilnica;
  • scadeti in greutate;
  • practicati sport zilnic.

Daca sunteti supraponderal/a, scaderea in greutate cu 7% va poate ajuta foarte mult. Spre exemplu daca aveti 90 de kg, va trebui sa pierdeti 6 kg pentru a reduce riscul de a dezvolta diabet sau boli cardiace.

Ce trebuie sa fac? 

Nu trebuie sa faceti schimbari majore. Totul trebuie facut gradual, tocmai pentru a ajunge la rezultate de durata. Iata cateva idei pentru a manca mai putin si pentru a exersa mai mult:

  • mersul cu pas grabit pentru cel putin 30 de minute pe zi, timp de 5 zile va poate ajuta mai mult decat credeti;
  • incercati sa fiti mai activi pe timpul zile, parcati masina mai departe de magazin sau birou, ocoliti liftul sau scarile rulante, folositi scarile clasice.

Realizati-va un plan prin care sa incercati sa mancati mai putin si in acest fel sa ingerati mai putine calorii. Puteti sa consultati medicul diabetolog care va poate ajuta sa intelegeti ce trebuie sa mancati pentru a scadea in greutate, puteti incerca:

  • sa incepeti fiecare masa cu o salata din frunze verzi. Salata va ofera multi nutrienti si va satura. In continuare veti manca mai putin si veti putea evita alimentele pline de calori ce le aveti pe masa;
  • inlocuiti apa minerala sau sucul cu apa plata.

Prediabetul

 Exista medicamente prin care pot trata prediabetul?

Daca prezentati risc crescut de a dezvolta diabet, medicul dumneavoastra diabetolog va poate prescrie anumite medicamente pentru a va ajuta sa preveniti sau sa intarziati aparitia diabetului. Pentru majoritatea oamenilor, regimul alimentar, exercitiul fizic si scaderea in greutate sunt mult mai eficiente decat administrarea medicamentelor.

Cat de des ar trebui sa verific daca am prediabet?

Daca ati primit diagnosticul de prediabet, va sfatuim sa va verficati glicemia in fiecare an. Este posibil ca medicul diabetolog sa doreasca sa va verifice glicemia mai frecvent, mai ales daca urmati un tratament medical pentru prediabet.

Ce altceva ar trebui medicul meu sa verifice?

Atunci cand aveti prediabet, medicul dumneavoastra trebuie deasemenea sa verifice daca exista semne de boli cardiovasculare. De exemplu, este posibil ca medicul dumneavoastra sa va verifice tensiunea arteriala si nivelul colesterolului din sange. Vorbiti cu medicul dumneavoastra diabetolog pentru a afla ce trebuie sa faceti in cazul in care aveti hipertensiune arteriala sau un nivel crescut al colesterolului in sange. Alegandu-va alimentatia corecta, devenind mai activi si urmand un tratament medical (daca e nevoie) puteti reveni la o stare de sanatate buna.

Cum influenteaza prediabetul starea dumneavoastra de sanatate viitoare?

Prediabetul trebuie considerat un semnal de alarma. Actionati acum pentru a evita problemele pe care diabetul si bolile cardiace le pot aduce. Cu pasi mici puteti face o diferenta enorma pentru sanatatea dumneavoastra. Alegeti 2 – 3 pasi mici pe zi.

Sursa: American Diabetes Association

1,354 total views, 1 views today

Lasa un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

content protection plugin by http://jaspreetchahal.org