Semintele de susan

Semintele de susan
Semintele de susan

Semintele de susan au multe beneficii pentru sanatate si au fost folosite in popor timp de mii de ani. Se pare ca ele ne protejeaza de bolile cardiovasculare, de diabet, dar si de artrita. Cu toate acestea trebuie sa consumati o cantitate semnificativa de seminte de susan pentru a resimti aceste beneficii pentru sanatate.

CE BENEFICII AU SEMINTELE DE SUSAN?

In primul rand sunt bogate in fibre. Trei linguri de susan aduc circa 3,5 grame de fibre, ceea ce reprezinta circa 12% din ratia zilnica de fibre. Consumul regulat de fibre va poate ajuta in mentinerea unui tranzit intestinal normal. De asemenea un consum de fibre pare sa aiba un rol protector pentru inima, anumite tipuri de cancer, obezitate, dar si diabet zaharat tip 2.

Unele studii sugereaza ca un consum regulat de seminte de susan poate ajuta la scaderea nivelul de colesterol si trigliceride, factori de risc importanti pentru sanatatea cardiovasculara.

Semintele contin 15% grasimi saturate, 41% grasimi polinesaturate si 39% grasimi mononesaturate. Studiile arata ca un consum de grasimi polinesaturate si mononesaturate in detrimentrul gasimilor saturate poate duce la scaderea colesterolului si poate reduce riscul de boala cardiovasculara. In plus semintele contin fitosteroli, acestia sunt cunoscuti pentru puterea de a scadea in mod natural colesterolul.

CONTIN PROTEINE?

Pe langa fibre, semintele contin si proteine. Proteinele sunt esentiale pentru sanatate, pentru ca ajuta la formarea muschilor si la productia hormonilor. Semintele contin lizina, un aminoacid esential gasit adesea in produsele de origine animala. In cazul in care sunteti vegan sau vegetarian puteti compensa eventualul deficit de proteine prin consumul de plante bogate in lizina, in special fasole boabe, dar si susan.

CE ALTE BENEFICII POT ADUCE SEMINTELE?

Semintele de susan pot avea beneficii si asupra tensiunii arteriale. Hipertensiunea arteriala reprezinta un factor de risc major pentru boala cardiovasculara, dar si pentru accidentul vascular cerebral. Semintele de susan sunt bogate in magneziu, iar acesta ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Pe langa magneziu, vitamina E si alti antioxidanti gasiti in semintele de susan pot ajuta la prevenirea formarii placilor de aterom.

Pe langa sanatatea cardiovasculara, semintele de susan pot asigura si protectia oaselor in principal datorita continutului crescut in calciu.

Semintele de susan reduc inflamatia, reprezinta o sursa importanta de vitamina B, sunt bogate in antioxidanti si pot ajuta la reglarea glicemiei.

Datorita continutului crescut de seleniu, susanul ajuta la mentinerea unei stari de sanatate normala. Seleniul joaca un rol important in productia de hormonii tiroidieni. Pe langa seleniu susanul reprezinta si o sursa importanta de fier, cupru, zinc si vitamina B6 care ajuta la formarea hormonilor tiroidieni.

CUM ADAUG SEMINTELE DE SUSAN IN DIETA?

Este usor sa adaugati aceste seminte in dieta zilnica. Ele pot da o aroma subtila preparatelor si le pot face crocante.

Pentru a creste aroma, dar si valoarea nutritionala, prajiti-le la 180 grade Celsius pentru cateva minute amestecand din cand in cand. Adaugati susanul la broccoli, paine, briose, iaurt, salate, dar si la smoothie-uri.

Puteti folosi si untul de susan cunoscut ca tahini in locul untului de arahide sau humus. Atentie la alergii inainte de a-l folosi.

CONCLUZIA

Pe scurt semintele de susan reprezinta o sursa de grasimi sanatoase, proteine, vitamine B, minerale, fibre, antioxidanti si nu numai. Consumul regulat de susan, nu doar ocazional, va poate ajuta la controlul glicemiei, poate combate durerile articulare si poate scadea colesterolul.

Va invitam sa lecturati si articolul nostru despre Uleiul de floarea soarelui.

Nu uitati sa dati Like paginii noastre de FaceBook: Dr. Daniela Petrache.

Pentru consultatii la Dr. Petrache accesati:

Avem un blog partener pe care va invitam sa il vizitati: Diabet zaharat, nutritie si boli metabolice.

Pentru retete delicioase si perfect echilibrate accesati blogul culinar: Retete pentru diabetici.

Pentru tutoriale GRATUITE despre diabet si nutritie accesati canalul de YouTube: Dr. Daniela Petrache.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Beneficii pomelo - Dr. Daniela Petrache

Lasa un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

content protection plugin by http://jaspreetchahal.org