Uleiul de floarea soarelui

Uleiul de floarea soarelui
Uleiul de floarea soarelui

Uleiul de floarea soarelui este adesea considerat un ulei sanatos pentru ca este plin de grasimi nesaturate, iar acestea sunt bune pentru sanatate.

Un consum mare de ulei de floarea soarelui va poate dauna sanatatii.

CATE TIPURI DE ULEI DE FLOAREA SOARELUI EXISTA?

Exista patru tipuri diferite de ulei de floarea soarelui, toate sunt realizate din seminte de floarea soarelui ce sunt crescute pentru a avea o  compozitie diferita de acizi grasi. Unele tipuri de uleiuri de floarea soarelui sunt bogate in acid linoleic, altele in acid oleic.

ACIDUL LINOLEIC VS ACIDUL OLEIC DIN ULEIUL DE FLOAREA SOARELUI

Acidul linoleic, cunoscut sub denumirea de omega 6, este un acid polinesaturat.

Acidul oleic sau omega 9 este un acid gras mononesaturat.

Atat acidul linoleic, cat si acidul oleic reprezinta surse de energie pentru organism si pot contribui la intarirea celulara si tisulara. Cu toate acestea ele reactioneaza in moduri diferite la incalzire in timpul gatitului si in concluzie pot avea efecte diferite asupra sanatatii.

Toate uleiurile de floarea soarelui contin 100% grasime si vitamina E, o vitamina liposolubila care protejeaza celulele de distructia legata de varsta. Uleiul de floarea soarelui nu contine proteine, carbohidrati, colesterol sau sodiu.

CE BENEFICII ARE ULEIUL DIN FLOAREA SOARELUI?

Toate beneficiile uleiului de floarea soarelui sunt asociate cu varietatile bogate in acid oleic, mai ales cele care contin cu 80% mai mult acid oleic. Cateva studii au aratat ca o dieta bogata in acizi grasi mononesaturati precum acidul gras oleic poate ajuta la reducerea nivelului crescut de colesterol si odata cu acesta poate duce la scaderea riscului cardiovascular.

CE EFECTE NEGATIVE ARE ULEIUL DE FLOAREA SOARELUI?

In ciuda catorva dovezi care sugereaza beneficiile uleiului de floarea soarelui asupra sanatatii, se pare ca acesta poate avea si cateva efecte negative.

Chiar daca acidul gras omega 6 este un acid esential pentru oameni, exista cateva atentionari legate de un  consum regulat de omega 6 ce poate duce la inflamatie si problemele legate de aceasta.

Inflamatia apare in principal pentru ca acidul linoleic se transforma in acid arahidonic. Un consum exagerat de acid linoleic din uleiurile vegetale alaturi de un consum scazut de acizi omega 3 poate duce la efecte negative asupra sanatatii.

Un alt aspect negativ al uleiului de floarea soarelui este eliberarea de componente potential toxice in momentul incalzirii la temperaturii de peste 180 grade Celsius in mod repetat.

Uleiul de floarea soarelui este adesea utilizat pentru prajire la temperatura inalta, insa un punct de ardere inalt nu corespunde cu stabilitatea uleiului la caldura.

Se pare ca uleiul de floarea soarelui elibereaza o cantitate crescuta de aldehide. Aldehidele reprezinta componente toxice ce pot distruge ADN-ul, dar si celulele contribuind la aparitia de afectiuni precum bolile de inima, dar si Alzheimer. Cu cat este expus uleiul mai mult timp la caldura, cu atat emite mai multe aldehide.

IN CONCLUZIE

Uleiul de floarea soarelui bogat in acid oleic aduce cateva beneficii pentru sanatate. Cu toate acestea, uleiul de floarea soarelui pare sa elibereze substante toxice atunci cand este incalzit la temperaturi mai mari timp indelungat.

Unele varietati de ulei de floarea soarelui sunt bogate in omega 6 si pot contribui la aparitia inflamatiei in organism atunci cand sunt consumate in exces. Va recomand sa utilizati cu preponderenta uleiul de floarea soarelui bogat in acid oleic.

Va invitam sa lecturati si articolul nostru despre: Ora corecta pentru cina.

Nu uitati sa dati Like paginii noastre de FaceBook: Dr. Daniela Petrache.

Pentru consultatii la Dr. Petrache accesati:

Avem un blog partener pe care va invitam sa il vizitati aici: Diabet zaharat, nutritie si boli metabolice.

Pentru retete fel de fel accesati blogul culinar: Retete pentru diabetici.

Pentru tutoriale GRATUITE despre diabet si nu numai accesati canalul de YouTube: Dr. Daniela Petrache.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Semintele de susan - Dr. Daniela Petrache

Lasa un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

content protection plugin by http://jaspreetchahal.org