Nucile si diabetul zaharat

Nucul

Nucile ofera numeroase beneficii persoanelor ce sufera de diabet zaharat. Studiile arata ca nucile pot chiar reduce riscul de diabet zaharat tip 2.

Un studiu publicat in Journal of the American College of Nutrition a aratat ca un consum de nuci a fost asociat cu o prevalenta scazuta a factorilor de risc asociati cu diabetul zaharat tip 2 si cu sindromul metabolic.

Mai jos vom incerca sa intelegem diferitele beneficii ale nucilor pentru persoanele cu diabet zaharat tip 2.

CARE SUNT NUCILE CELE MAI BENEFICE PENTRU PERSOANELE CU DIABET ZAHARAT?

Unele nuci sunt diferite de altele, spre exemplu:

  • Migdalele contin multi nutrienti, mai ales vitamina E;
  • Nucile contin acizi grasi sanatosi Omega-3;
  • Caju ofera mult magneziu;
  • Migdalele, arahidele si fisticul reduc colesterolul rau.

Aproape toate nucile ofera ceva bun pentru diabetici. Nucile sarate, totusi, trebuie evitate. Consumul exagerat de sare este legat in mod consistent cu cresterea riscului de boala cardiovasculara.

NUCILE SI COLESTEROLUL

Una din cele mai importante caracteristici ale nucilor este legata de efectul lor asupra nivelului de colesterol. Evitarea cresterii colesterolului pentru diabetici este foarte importanta, deoarece expunerea la un nivel crescut de glucoza creste riscul de ingustare arteriala.

Migdalele, arahidele si fisticul reduc colesterolul rau in mod extrem de spectaculos. Atunci cand vorbim despre colesterolul rau, ne referim la particule mici si dense de lipopoproteine cu densitate joasa. O cantitate crescuta a acestui tip de colesterol poate bloca arterele.

Migdalele, nucile, fisticul, nucile pecan si alunele de padure reduc colesterolul rau prin cresterea colesterolului bun sau a lipoproteinelor cu densitate mare. Acest tip de colesterol indeparteaza colesterolul rau si reduce riscul de boala cardiovasculara.

NUCILE SI INDEXUL GLICEMIC

Indexul glicemic masoara viteza cu care corpul absoarbe carbohidratii. Toate alimentele sunt clasificate in functie de indexul glicemic. Nucile au un index glicemic mic, ceea ce inseamna ca organismul absoarbe carbohidratii lent.

In 2007, un studiu a demonstrat ca adaugarea migdalelor in painea alba si consumul de nuci cu paste a incetinit rata de absorbtie a carbohidratilor (asta nu inseamna insa ca un consum de paine alba, este cea mai stralucita alegere – puteti obtine aceleasi beneficii si cu painea integrala, fara vreun impact asupra nivelului glicemic). Ca rezultat al studiului nivelul glicemiei participantilor a crescut mult mai lent.

NUCILE SI BOLILE DE INIMA

Persoanele cu diabet au o predispozitie importanta pentru bolile cardiovasculare. Circa 80% din oamenii cu diabet vor muri din cauza unei probleme cardiovasculare.

Multe nuci au un efect pozitiv asupra sanatatii inimii, reducand riscul de boli cardiovasculare, tocmai de aceea consumul de nuci reprezinta o optiune buna pentru diabet.

Migdalele si nucile, care contin multa vitamina E, inhiba dezvoltarea placilor de aterom care pot ingusta si chiar bloca arterele. Migdalele au deasemenea multi acizi Omega-3. Acizii Omega-3 sunt grasimi nesaturate ce se gasesc mai ales in peste.

Acizii grasi Omega-3 cresc nivelul colesterolului bun.

Multe nuci contin un amino-acid cunoscut ca L-arginina, care intareste peretii arterelor si ii face mai flexibili. Persoanele cu artere puternice si flexibile sunt mai putin predispuse la tulburari de flux sanguin.

CATE CALORII CONTIN NUCILE?

100 grame de migdale contin 576 calorii, ceea ce reprezinta cam mult pentru diabetici. Se recomanda, in consecinta, ca persoanele care sufera de diabet zaharat tip 2 si au o problema cu greutatea corporala sa reduca intr-o anumita masura consumul de nuci.

PER ANSAMBLU, SUNT NUCILE BUNE PENTRU PERSOANELE CU DIABET?

Da, insa efectele lor depind de tipul de nuci. Majoritatea nucilor ofera un anumit tip de beneficiu, de la sanatatea cardiovasculara pana la acizi grasi Omega-3. Cel mai bun sfat este sa incorporati o cantitate generoasa de nuci in dieta dumneavoastra si sa va asigurati ca le combinati.

Cele mai importante nuci pentru persoanele cu diabet sunt probabil cele care imbunatatesc sanatatea cardiovasculara:

  • migdalele;
  • nucile;
  • fisticul.

Daca introduceti doar cateva nuci in dieta, alegeti-le pe acestea, insa aveti grija sa evitati variantele sarate.

1,014 total views, 2 views today

Lasa un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

content protection plugin by http://jaspreetchahal.org