Scortisoara si diabetul

Scortisoara si diabetul
Scortisoara si diabetul

Scortisoara reprezinta un condiment iubit de unii si urat de altii, insa astazi discutam despre efectul acesteia asupra glicemiei.

SCORTISOARA SI DIABETUL

Stim ca principala caracteristica a diabetului zaharat este hiperglicemia sau glicemia crescuta peste limitele declarate ca normale. In cazul in care diabetul nu este bine controlat el poate duce la complicatii printre care mentionez:

Tratamentul diabetului poate fi reprezentat de antidiabetice administrate pe cale orala sau insulina administrata injectabil. Multe persoane insa sunt interesate de alimentele care le pot scadea glicemia in mod natural.

Unul din aceste alimente este scortisoara.

Aceasta reprezinta un condiment obisnuit ce se adauga preparatelor dulci din intreaga lume. Ea aduce multe beneficii pentru sanatate, printre care includem abilitatea de a scadea glicemia si de a ajuta in mentinerea diabetului sub control.

Asa cum am mai spus scortisoara este un condiment ce provine din scoarta diferitelor specii de arbori de scortisoara. Acum daca ne gandim la acest condiment, in mod sigur o asociem cu orezul cu lapte sau grisul, insa ea a fost utilizata timp de mii de ani in medicina traditionala, dar si pentru conservarea alimentelor.

Pentru a o obtine, scoarta interna a arborilor trebuie indepartata. Dupa indepartare scoarta se usuca. Prin uscare ea se curbeaza, iar dupa uscare poate fi in continuare procesata pana ajunge la stadiul de pulbere.

Pe piata exista mai multe tipuri din acest condiment, insa doua sunt principale. Ceylon, denumita si adevarata scortisoara este cea mai scumpa, iar Cassia este mai putin costisitoare si poate fi gasita in multe alimente ce au un anumit continut declarat din acest condiment.

Ambele variante sunt comercializate sub aceiasi denumire, insa exista cateva diferente importante intre cele doua pe care le vom discuta in continuare.

Scortisoara si diabetul

Scortisoara poate fi considerata ca un superaliment chiar daca nu contine multe vitamine sau minerale, ea contine o cantitate mare de antioxidanti cu beneficii importante pentru sanatate.

Acest condiment a fost comparat cu 26 de ierburi si condimente diferite si s-a clasat pe locul doi ca cea mai crescuta de cantitate de antioxidanti dupa cuisoare. Antioxidantii sunt importanti pentru ca ajuta la reducerea stresului oxidativ, o afectiune ce produce distructie celulara si care este produsa de radicalii liberi.

La persoanele cu diabet, fie pancreasul nu poate produce suficienta insulina, fie celulele sunt rezistente la actiunea insulinei si in consecinta nivelul glicemiei creste. Scortisoara poate ajuta la reducerea glicemiei, dar si la preventia diabetului, imitand efectele insulinei si crescand transportul acesteia catre celule.

De asemenea condimentul poate ajuta la scaderea glicemiei prin cresterea sensibilitatii la insulina. In functie de dimensiunea mesei si de continutul de carbohidrati, nivelul glicemiei poate creste foarte mult dupa ce mancati.

Aceste fluctuatii ale glicemiei pot creste stresul oxidativ si inflamatia. Scortisoara poate ajuta la reducerea cresterii glicemice dupa masa. Unii cercetatori spun ca scortisoara reuseste aceasta reducere glicemica prin scaderea ratei de evacuare a stomacului.

CATE TIPURI EXISTA?

Scortisoara este grupata in doua tipuri:

  • Ceylon;
  • Cassia.

Cassia deriva din specii diferite de arbori de scortisoara, este de obicei ieftina si se gaseste in majoritatea produselor cu scortisoara, dar si in raftul de condimente.

Ceylon, pe de alta parte, este realizata din adevaratul arbore de scortisoara. Este in general mai scumpa si mai rara in comparatie cu Cassia, iar studiile arata ca varianta Ceylon contine mai multi antioxidanti.

Tocmai pentru ca varianta Ceylon contine mai multi antioxidanti, este posibil ca aceasta sa ofere mai multe beneficii pentru sanatate.

Trebuie sa stiti ca varianta Cassia nu este doar saraca in antioxidanti, este si bogata intr-o substanta potential daunatoare numita cumarina. Cumarina poate fi toxica pentru ficat si se pare ca poate distruge celula hepatica umana. Se recomanda un consum de maxim 0,1 mg pe kilogram corp, ceea ce inseamna ca o persoana cu o greutate de 75 de kilograme poate consuma pe zi circa 2,5 grame sau jumatate de lingurita de scortisoara.

De retinut ca scortisoara Cassia este in mod particular bogata in cumarina si puteti depasi usor consumul maxim recomandat daca luati suplimente cu scortisoara sau daca adaugati prea multa scortisoara in alimente. Scortisoara Ceylon contine o cantitate mai mica de cumarina si este greu sa depasiti cantitatea recomandata in cazul in care consumati acest tip de scortisoara.

Lasa un mesaj

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

content protection plugin by http://jaspreetchahal.org